header
maini4kiteen

Четвъртък, 9 Февруари 2012    plovdivmedia@yahoo.com    ++359 32/62 16 13



Новина от категория Доктор

Дебелината води до рак

Размер на шрифта: A+ /  нормален /  A-

PlovdivMedia - Дебелината води до рак

124 000 от годишните новооткрити случаи на рак в Европа се дължат на наднорменото тегло. Тенденцията засяга най-вече хората от централната част на континента - България, Чехия, Словения и Латвия. Данните са от проучване сред 30 европейски страни, ръководено от Андрю Ренехан от университета в Манчестър, и са представени на 15-ия Европейски конгрес, посветен на раковите заболявания, както и на 34-ия Конгрес по онкология. 
 
От екипа на Ренехан, в който участие са взели учени от Великобритания, Холандия и Швейцария, посочват още, че за последните шест години случаите на рак, обвързани с наднорменото тегло, са се увеличили с 50 000 годишно. Според изследователите цифрите се посочват като долна граница и в действителност случаите са много повече.
Според експертите неправилното хранене, стресът, масовата употреба на алкохол и тютюнопушенето изпращат страната ни в челните места на тревожната статистика. „У нас 100 души на ден се разболяват от рак. Въпреки че Световната здравна организация съветва да се храним всеки ден с поне половин килограм плодове и зеленчуци, които са антиканцерогенни, много малко хора у нас наистина го правят", обобщи пред НОВИНИТЕ ДНЕС диетологът проф. Христо Мермерски.

Публикувана на
29 Септември 2009 година

Още статии


Топ новини



Доматите...

Доматите съдържат определени хранителни вещества, които могат да забавят прогресията на рак и дори убиват раковите клетки, показват последните проучвания на учени от университета на Портсмут, предаде БГНЕС.

Веществото ликопен, съдържащо се в...

Захарта трови...

Бялата захар оказва пагубно въздействие върху човешкото здраве и е не по-малко токсична от алкохола и цигарите.

Поради тази причина американски учени настояват производството и продажбата на хранителни продукти и напитки със сладки добавки да...

Чиниите в...

Ако сервираме храната си в червени чинии, увеличаваме възможността да отслабнем. Това показва ново изследване на немски и швейцарски учени, публикувано в списание "Апетит", съобщи „Дейли мейл".
Когато храната и напитките са поднесени в червен съд, хората...

Болни ли сме,...

Всеки от нас понякога изпитва страхове, че някоя болежка е знак за сериозен здравословен проблем. Особено ако боледуваме рядко. В повечето случаи обикновено това са временни състояния, които не трябва сериозно да ни тревожат.
Пробождане в сърцето

 



BgTop100.com | BgChart.net | BGtop.net | 4BG.info