header
maini4kiteen

Сряда, 8 Февруари 2012    plovdivmedia@yahoo.com    ++359 32/62 16 13



Новина от категория Доктор

От диетите се... пълнее

Размер на шрифта: A+ /  нормален /  A-

PlovdivMedia - От диетите се... пълнее

В 80% от случаите след три години хората, които са спазвали диета, възстановяват предишното си тегло, съобщава италианският вестник „La Stampa”.
Хората, които избират т.нар. лечебно отслабване (особено при затлъстяване), през първите седмици от диетата наистина се разделят с няколко килограма (в някои случаи дори до 10% от общото тегло). Резултатите ги възнаграждават за положените усилия и пораждат, както се оказва по-късно, илюзията, че може да се отслабва бързо и лесно. Ударът идва по-късно. Известно време всички усилия за отслабване се оказват безполезни, а 2 години след започването на диетата изчезва 1/4 от благотворния ефект. След 3 години 83% от пациентите тежат дори повече, отколкото преди началото на диетата – и то поне с 5 кг!
“Диетите са безполезни”, заявява Аугуста Палмо, директор на отделението по диетология и клинични изпитания в болница “Молинет” в Торино. “Не е достатъчно да се намали обемът на употребяваната храна – необходимо е да се променят навиците”. Изследванията показват, че рязкото намаляване в теглото се редува с постоянно натрупване на телесна маса и тези колебания оказват пагубно въздействие - провокират развитието на сърдечно-съдови заболявания и са причина за смъртността от инфаркт, инсулт и диабет. Психологът и психотерапевтът Енрико Рола пояснява: “Диетите влияят не само на мастните наслоения – те оказват влияние също и на мускулните тъкани и затова водят до забавяне на метаболизма. И като следствие от това – дори много малко количество храна способства за покачването на килограмите”. Следователно не е достатъчно само да се намали количеството на приеманата храна. За съжаление в 70% от случаите наднорменото тегло е следствие от генетична предразположеност. На хората, които имат такава, се налага радикално да променят своите навици – те трябва да се движат повече и постоянно да се занимават с повече физически упражнения от останалите. Изследванията показват, че теглото може да се намали и да се поддържа постигнатият резултат, само ако човек се движи постоянно (и се изпотява) - всеки ден или почти всеки ден, като трябва да се започне в най-ранна възраст.
“Този, който има наднормено тегло в юношеските си години, има по-голяма вероятност да бъде такъв и след това. Единственото решение е на всяка възраст да се занимавате със спорт. Няма друг път!”, категоричен е Пиеро Астеджано, заместник-директор на Института по спортна медицина в Торино.

Публикувана на
6 Април 2009 година

Още статии


Топ новини



Доматите...

Доматите съдържат определени хранителни вещества, които могат да забавят прогресията на рак и дори убиват раковите клетки, показват последните проучвания на учени от университета на Портсмут, предаде БГНЕС.

Веществото ликопен, съдържащо се в...

Захарта трови...

Бялата захар оказва пагубно въздействие върху човешкото здраве и е не по-малко токсична от алкохола и цигарите.

Поради тази причина американски учени настояват производството и продажбата на хранителни продукти и напитки със сладки добавки да...

Чиниите в...

Ако сервираме храната си в червени чинии, увеличаваме възможността да отслабнем. Това показва ново изследване на немски и швейцарски учени, публикувано в списание "Апетит", съобщи „Дейли мейл".
Когато храната и напитките са поднесени в червен съд, хората...

Болни ли сме,...

Всеки от нас понякога изпитва страхове, че някоя болежка е знак за сериозен здравословен проблем. Особено ако боледуваме рядко. В повечето случаи обикновено това са временни състояния, които не трябва сериозно да ни тревожат.
Пробождане в сърцето

 



BgTop100.com | BgChart.net | BGtop.net | 4BG.info